Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Nota: Si llegiu aquest missatge és perquè no podeu visualitzar els arxius CSS vinculats a la pàgina o perquè utilitzeu un navegador que no compleix els estàndards.

Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró

Noms de Llocs

Detall del Lloc

Enrere Núm. <
Anterior
> Núm.
Següent
Id / Núm. 3467   Referència 03466   Lloc TAPIAS, CAN
Observacions
Descripció N’ era propietari Josep Tapias i Codina, ferrer de tall, del carrer dels Àngels, mort el 1973, als 89 anys, que es va casar amb Carme Serrat i Mussoll (1891-1970). El seu fill Pere –mort el 1976, als 63 anys-, que seguiria exercint com a ferrer, es casaria amb Dolors Fontcuberta i Collet, essent el pare de Josep Tapias i Fontcuberta, titular de la Ferreteria Tapias (situada al davant de l' antic taller) [1] del carrer Portal de Valldeix 27, marit de Carme Tenas i Escobar i pare d’ Eloi i de Josep Oriol.
Altres ferrers coneguts eren en Cruells (al carrer de la Coma) i el carreter Vila, emparentat amb en Cruells (que traslladaren els tallers al carrer de Sant Francesc d’ Assís). També n’ hi havien al carrer de Sant Benet, al de Sant Joaquim, al de Sant Josep, a la Muralla de Sant Llorenç i al Torrent.

// Can Tàpias era també una bodega-bar situada al Camí Ral, a prop del Undial. A l’ inici era una vaqueria i venien llet a l’ entrada. Després despatxaven vi a granel i preparaven menjars senzills i casolans.


[1] www.ferreteriatapias.com

Enrere

 © 2006  Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró  •  Fet amb Xhtml i Css  •  Polítiques de privacitat i cookies
Advertiment: Els resultats d'una traducció automàtica no són mai completament fiables