Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Nota: Si llegiu aquest missatge és perquè no podeu visualitzar els arxius CSS vinculats a la pàgina o perquè utilitzeu un navegador que no compleix els estàndards.

Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró

Noms de Llocs

Detall del Lloc

Enrere Núm. <
Anterior
> Núm.
Següent
Id / Núm. 3197   Referčncia 03196   Lloc SALAMANDRA, FONT DE LA
Observacions
Descripció També de la Salamŕndria [1] i antigament coneguda amb el nom de Font dels Caçadors, estŕ situada al terme de Mataró, al Veďnat de Valldeix i a la contrada de la Sureda d’en Llauder, no pas molt lluny de Can Perico dels Ocells i del paratge del Pixador dels Ases. Restaurada el 1951, la font queda ubicada en un sector ple d’alzines sureres.[2]
El Sot de la Salamandra o Salamŕndria dóna origen a la Riera de Can Masriera.


[1] La Salamŕndria és un amfibi, de cos allargat, amb quatre extremitats i una cua llarga i cilíndrica de la qual se’ n serveix per a nedar. Habita en llocs humits i ombrívols.
[2] GRUP LLAVOR: “Fonts. Itineraris per les fonts de Mataró…”. Op. Cit. Pŕgs. 245-249.

Enrere

 © 2006  Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró  •  Fet amb Xhtml i Css  •  Polítiques de privacitat i cookies
Advertiment: Els resultats d'una traducció automàtica no són mai completament fiables