Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Nota: Si llegiu aquest missatge és perquè no podeu visualitzar els arxius CSS vinculats a la pàgina o perquè utilitzeu un navegador que no compleix els estàndards.

Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró

Noms de Llocs

Detall del Lloc

Enrere Núm. <
Anterior
> Núm.
Següent
Id / Núm. 3099   Referència 03098   Lloc RODER, DIAMANTS
Observacions
Descripció El nom Roder és una contracció del cognom dels propietaris, diferents membres de la família Recoder, de Mataró. Si bé l’ empresa es situa a Mataró, amb un primer laboratori electrolític l’any 1954, va seguir utilitzant el seu laboratori propi, situat al domicili d’Emili Recoder, al carrer Folgueroles de Barcelona. Josep i Joan Recoder van traslladar els seus negocis de diamant industrial al continent americà.
Un a Mèxic i l’altre a Brasil. Mentrestant, dos altres germans de Mataró van ajuntar les seves pròpies empreses en una Societat Anònima anomenada Diamantes Industriales Roder, que es situaria al carrer del Parc (1964), tot i que els seus orígens es troben al carrer de Barcelona 38 i encara amb més detall a la part de la propietat dels Recoder que donava a la Muralla d’ en Titus, lloc on hi tenien el primitiu taller, que després s’ amplià amb una casa del Camí Ral.
Després (1992) l’empresa va canviar de mans, de nom i de lloc Va passar a ser Diamantes Industriales Wendt, S.A. i també estigué relacionada amb Wendt-Samedi. La seva nova ubicació seria la Via Sèrgia, al Pla d’ en Boet.

Enrere

 © 2006  Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró  •  Fet amb Xhtml i Css  •  Polítiques de privacitat i cookies
Advertiment: Els resultats d'una traducció automàtica no són mai completament fiables