Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Nota: Si llegiu aquest missatge és perquè no podeu visualitzar els arxius CSS vinculats a la pàgina o perquè utilitzeu un navegador que no compleix els estàndards.

Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró

Noms de Llocs

Detall del Lloc

Enrere Núm. <
Anterior
> Núm.
Següent
Id / Núm. 2983   Referència 02982   Lloc RAMIS I JULIÀ
Observacions
Descripció Empresa del gènere de punt que, segons el viatger Luciano García del Real [1], es trobava al carrer Nou. Tenia com a especialitat la fabricació d’ armilles per a l’ exèrcit. Treballaven amb llana i cotó, que sabien combinar degudament per a augmentar la resistència de les seves peces, i, singularment amb la llana, fabricaven garibaldines –unes samarretes que es cordaven, pel davant- per a dones, homes i nens.
Prosseguint el seu viatge fet a Mataró l’ any 1893, Luciano del Real parla també de l’ empresa de Joaquim Carbonell. Era al Rierot, va ser activa fins l’ any 1932, i fabricava samarretes i mitges (de diferents colors).


[1] Veure FULLS/103. Museu Arxiu de Santa Maria. Mataró, abril de 2012. Pàgs. 27 i 37.

Enrere

 © 2006  Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró  •  Fet amb Xhtml i Css  •  Polítiques de privacitat i cookies
Advertiment: Els resultats d'una traducció automàtica no són mai completament fiables