Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Nota: Si llegiu aquest missatge és perquè no podeu visualitzar els arxius CSS vinculats a la pàgina o perquè utilitzeu un navegador que no compleix els estàndards.

Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró

Noms de Llocs

Detall del Lloc

Enrere Núm. <
Anterior
> Núm.
Següent
Id / Núm. 2140   Referència 02139   Lloc MARTORELL, BATLLE I CIA, FÀBRICA
Observacions
Descripció Es tracta d’ una fàbrica del tèxtil, del segle XIX, amb façana datada el 1851 que manté encara l’ estil neoclàssic en les plantes pis, tot i que en força mal estat. És el núm. 93 del Camí Ral, a la zona de l’ Havana, d’ esquena al mar.[1] Aquí s’ hi situaria també Ca l’ Esperalba, una fàbrica tèxtil.
En l’ especialitat del teixit, d’ aquests mateixos anys, serien: Cooperativa “La Obrera Mataronense”, Oliver i Fonrodona, Barrau, Julià Suari i Cia, Jaume Mas, Fradera, Aleix Baulenas, Joan Campos, Tomàs Volart, Francesc Oliver, Josep Cortina, Josep Finestres, i Francesc Sadó.


[1] SALICRÚ I PUIG, Manuel: “Quatre recorreguts…”. Op. Cit. Pàg. 30.

Enrere

 © 2006  Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró  •  Fet amb Xhtml i Css  •  Polítiques de privacitat i cookies
Advertiment: Els resultats d'una traducció automàtica no són mai completament fiables