Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Nota: Si llegiu aquest missatge és perquè no podeu visualitzar els arxius CSS vinculats a la pàgina o perquè utilitzeu un navegador que no compleix els estàndards.

Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró

Noms de Llocs

Detall del Lloc

Enrere Núm. <
Anterior
> Núm.
Següent
Id / Núm. 139   Referència 00138   Lloc ANGELETA FERRER, ESCOLA
Observacions
Descripció Està dedicada a Angeleta Ferrer i Sensat, nascuda a Barcelona el 1904, filla de Rosa Sensat, una de les més importants pedagogues catalanes del passat segle, que va ser també mestra i catedràtica de Ciències Naturals. Angeleta, conjuntament amb el seu marit Alexandre Satorras i Capell, serien capdavanters de l'Institut de Secundària de Mataró, ubicat originàriament en aquest lloc. [1]
Després, durant nou anys, fou la Directora de l'Institut Infanta Isabel d'Aragó i es jubilà al 1974, tot i que no perdé mai el contacte amb el món de l'ensenyament. El 1982 li fou concedida la Creu de Sant Jordi i morí el 1992, a l'edat de 89 anys.
L’ escola de Primària de la Plaça de Cuba portava el nom d' Angeleta Ferrer. [2] Per raons tècniques de seguretat, l’ alumnat va ser traslladat a l’ escola Torre Llauder, a mitjans del curs 2012-2013. L’ edifici, molt antic, ja va ser la seu de l’ Institut d’ Ensenyament Mitjà que començà a tenir les seves funcions l’ any 1934 i que, després del parèntesi de la Guerra Civil, tornaria a tenir la seva funció. Anteriorment era la seu del Casino La Unión, on des de sempre hi havia hagut diferents activitats culturals i recreatives.[3] També s’ havia denominat Col.legi de la Mare de Déu del Pilar.
Després de múltiples iniciatives, la Conselleria d’ Educació de la Generalitat resolgué ubicar l’ escola l’ Angeleta Ferrer en un nou edifici que seria l’ antiga fàbrica de Can Fàbregas del carrer de Lepant.[4]


[1] http://www.google.es/search?hl=caq=%22Angeleta+Ferrer+i+Sensat%22btnG=Cerca+amb+Googlemeta=
[2] Encara abans hi havia l’ Escola Nacional Lluís Vives. Altres escoles nacionals avui lògicament desaparegudes eren conegudes pel nom del mestre que hi exercia de titular. Podrien ser la de Maties Martret, la de Carme Colomer, la d’ Antoni Badia, la de Teresa Figueras o la de Concepció Hidalgo.
[3] http://www.mataro.cat/portal/ca/educacio/ipsecob/centres_escolars/content/10AngeletaFerrer.html
[4] http://mataro.cup.cat/noticia/la-consellera-densenyament-anuncia-unilateralment-la-integraci%C3%B3-de-les-escoles-angeleta

Enrere

 © 2006  Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró  •  Fet amb Xhtml i Css  •  Polítiques de privacitat i cookies
Advertiment: Els resultats d'una traducció automàtica no són mai completament fiables