Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Nota: Si llegiu aquest missatge és perquè no podeu visualitzar els arxius CSS vinculats a la pàgina o perquè utilitzeu un navegador que no compleix els estàndards.

Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró

Noms de Llocs

Detall del Lloc

Enrere Núm. <
Anterior
> Núm.
Següent
Id / Núm. 1153   Referència 01152   Lloc DANGLA, CAN
Observacions
Descripció Casa del Veïnat de Traià, de tres cossos i teulada a dues vessants que fou edificada a principis del segle XIX (1803, concretament). També era coneguda com Can Dangla de Baix o com a Mas Mitjana. Més entrat el XIX, la masia es va vendre als Bofarull. Darrerament en serien propietaris els Pallarolas. [1] a prop hi ha la denominada Mina de Can Dangla, ja sobre l’ autopista C-32, al peu del Torrent de Can Barrau i a la zona de La llàntia.
Altres cases del veïnat són Can Balansó, Can Barrau, Can Saborit, Can Polsaguera, Can Boba, Can Carreras, Casablanca, Can Mercader, Can Volart, Ca l’Ànima i Can Met.

// Can Dangla (Can R. Dangla o Can Xerrac) [2] és també una casa del Veïnat de Mata núm. 52, d’ Andreu Dangla i Morera. Andreu era fill d’ Antoni Dangla i Bassó i de Teresa Morera i Cot i es va casar amb Caterina Serra i Brasant. Andreu Dangla i Morera va morir el 1954, als 62 anys. La casa queda entre el Torrent dels Sumells i el Torrent Forcat.


[1] Veure article d’ Enric Subiñà i Coll: http://www.google.es/url?sa=trct=jq=esrc=sfrm=1source=webcd=1ved=0CC8QFjAAurl=http%3A%2F%2Fwww.raco.cat%2Findex.php%2FFonts%2Farticle%2Fdownload%2F128920%2F187386ei=bv7wUcC1NsuThge7joGQDQusg=AFQjCNH6QmW58X-0_MVIuaVIs1BcdCWGDQsig2=F8pCijjBvTYhXfGqRjNNUg
[2] http://www.mataro.cat/web/portal/contingut/document/originals/urbanisme_docs/exposicio_publica/pe047_2/fitxes_051_100.pdf. Fitxa 55.

Enrere

 © 2006  Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró  •  Fet amb Xhtml i Css  •  Polítiques de privacitat i cookies
Advertiment: Els resultats d'una traducció automàtica no són mai completament fiables