Propietat prou coneguda, residència d’ estiu de Josep Garí i Cañas, que queda al Veïnat del Cros, al municipi argentoní, obra de l'arquitecte mataroní Josep Puig i Cadafalch (1899), amb interessant arquitectura modernista i amb una capella dirigida per Lluís Bonet i Garí, l'any 1929.[1]
S’ inspira en el gòtic civil dels segles XV i XVI i té teulada a quatre vessants. És molt reeixit el treball escultòric de la gran tribuna i els esgrafiats i un rellotge de sol també existents a la façana. No menys destacables són el mobiliari de l’ interior, els vitralls i sobretot una reixa de ferro que circumda tots els jardins [2], a l’ exterior.[3] També és digne de subratllar la masoveria de la propietat, també modernista. [4]
A les seves immediacions es troben Can Patet, Can Duran, Can Gol i Can Bartrina. I les mines de Can Bartrina i fins i tot de Can Vives.
[1] Veure l’ article: “Vicissituds, procés i motius de l’ abandó d’ uns masos, molins i terres del veïnat del Cros i la intervenció dels terratinents”, signat per Antoni Martí i Coll. Es va publicar a FULLS /86, del Museu Arxiu de Santa Maria. Mataró, octubre de 2006. Pàgs. 9-23.